خرید پمپ اسید

پمپ ضد اسید
پمپ ضد اسید

پمپ اسید یا پمپ ضد اسید یا پمپ پلیمری، از خانواده پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ بوده و معمولا جهت جابجایی سیالاتی اسیدی و خورنده استفاده شده و در صنعت بسیار کاربردی ست. در واقع پمپ پلیمری به پمپ هایی اطلاق می شود که تمام قطعات در ارتباط با سیال، از پلیمر تشکیل شده باشند. اصولا در زمانی که پمپ های فلزی در تماس با سیال خورنده دچار سایش و خوردگی می شوند، از پمپ اسید استفاده می کنیم.

سوالات متداول
_

 سوالات متداول 

پمپ اسید برای چه سیالاتی مناسب است؟

در زمانی که پمپ های فلزی در تماس با سیال خورنده دچار سایش و خوردگی می شوند، از پمپ اسید استفاده  می کنیم. انتخاب یک پمپ بستگی به نیاز شما دارد. این نوع پمپ ها انواع مختلفی دارند و هر کدام در شرایط خاص و با توجه به جنس سیال مناسب هستند. اگر برای انتخاب پمپ نیاز به مشاوره دارید با ما تماس بگیرید

کاربردهای پمپ اسید چیست؟

به طور کلی، پمپ های ماشین هایی هستند که انواع سیالات محتلف را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می دهند. پمپ ضد اسید یا پمپ پلیمری یا پمپ اسید، از جمله پمپ های بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف است. کاربردهایی زیادی برای این مدل پمپ قابل ذکر هستند. به عنوان مثال برای انتقال سیالات اسیدی، کاستیک ها، آروماتیک ها، آب های شور، حمل انواع مواد شیمیایی خطر ناک و گران قیمت، همچنین انتقال سیالات داغ و یا اسیدها در پالایشگاه، برخی از کاربردهای پمپ اسید هستند.

پمپ شفت دار پلاستیکی چه پمپ هایی هستند؟

این پمپ ها از دسته پمپ های سانتریفیوژی هستند که برای جلوگیری از خوردگی در مقابل سیالاتی اسیدی، تنها بحش پمپ که در تماس مستقیم با سیال است، از جنس پلاستیک می باشد. در پمپ های شفت دار، امکان نشتی وجود دارد و به گفت کارشناسان حتی مقداری نشتی برای کارکرد بهتر پمپ و روان کاری، لازم است. اگر قرار به پمپاژ سیالاتی خطرناک، فرار، خوردنده یا اشتعال زا است، بهتر است به جای استفاده از پمپ شفت دار پلاستیکی، از پمپ ضد اسید مگنتی استفاده شود چرا که نشتی حتی مقدار اندکی از سیالات خطرناک، باعث بروز حادثه های ناگوار خواهد شد.

خرید پمپ اسید و مشاوره رایگان

برای خرید و مشاوره رایگان  از طریق راه های زیر می توانید با ما تماس برقرار کنید.

    • 09124044792
    • 09124044792
    • info@technopumpaj.com
    • تهران - چهارراه مخبرالدوله - نبش کوچه رفاهی - پلاک 11

    پمپ اسید چیست؟

    پمپ اسید که گاها با اسامی مختلفی مثل پمپ ضد اسید ، پمپ اسید سولفوریک ، پمپ تخلیه اسید ، پمپ پلیمری و پمپ مواد شیمیایی شناخته می شود از خانواده پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ بوده و معمولا جهت جابجایی سیالاتی اسیدی و خورنده استفاده شده و در صنعت بسیار کاربردی ست. در واقع پمپ پلیمری به پمپ هایی اطلاق می شود که تمام قطعات در ارتباط با سیال از پلیمر تشکیل شده باشند. اصولا در زمانی که پمپ های فلزی در تماس با سیال خورنده دچار سایش و خوردگی می شوند، از پمپ ضد اسید استفاده می کنیم.

    پمپ اسید می توانند از نوع پمپ دیافراگمی، دنده ای، پیستونی و یا پمپ سانتریفیوژ زمینی باشند. پمپ ضد اسید گاهی به غلط پمپ شیمیایی نیز نامیده می شوند. همچنین این پمپ ها می توانند با الکتروموتور تک فاز و سه فاز کوپله و عرضه شوند.

    جنس بدنه پمپ اسید

    جنس بدنه پمپ های ضد اسید  ساخته از متریالی چون پی وی سی PVC، کاینار PVDF، پلی پروپیلن PP، تفلون PTFE و پلی اتیلن  PE می باشد. هر یک از این متریال، ویژگی خاصی دارد که درنتیجه خاص شدن پمپ برای پمپاژ یک سیال مشخص را به همراه دارند. گاهی اوقات نیز بسته به نوع سیالی که پمپاژ می شود و ویژگی هایی که آن سیال با خود به همراه دارد مانند خوردگی، سایش و حرارت، از مواد دیگری مانند لاستیک، کربن، شیشه و سرامیک نیز در تولید پمپ اسید، استفاده می شود.

    تمامی قطعاتی که در یک پمپ ضد اسید به کار رفته اند باید دارای مقاومت خوبی در برابر خورندگی سیال قابل انتقال داشته باشند. پس این موضوع که پمپ از چه ماده ای ساخته شده است ، قبل از خرید پمپ اسید  بسیار حائز اهمیت است.پمپ اسید مگنتی

    قسمت های مختلف پمپ اسید

    پمپ اسید از پنج جز تشکیل شده است. در این قسمت به معرفی و توضیح مختصری از آن ها می پردازیم.

    محفظه یا Casing:

    محفظه پمپ اسید ، برای بستن قسمت داخلی پمپ به جو، جهت جلوگیری از نشت و حفظ فشار عمل می کنند. در مورد پمپ های گریز از مرکز ، محفظه روتور پمپ را احاطه می کند که انرژی را از طریق پروانه (های) نصب شده بر روی محور چرخشی به سیال منتقل شده منتقل می کند.

    در مورد پمپ های جابجایی مثبت ، Casing عناصر جابجایی دوار یا رفت و برگشتی (به عنوان مثال یک یا چند پیستون) را احاطه کرده اند.

    پروانه یا Impeller:

    پروانه یک دیسک آهنی یا فولادی دوار است که دارای پره هایی در یک پمپ گریز از مرکز است. پروانه ها با شتاب دادن مایع به بیرون از مرکز چرخش ، انرژی را از موتور که به پمپ در پمپاژ سیال کمک می کند، منتقل می کند.

    سرعت حاصل از پروانه هنگامی که حرکت خارجی سیال توسط محفظه پمپ محدود می شود ، به فشار منتقل می شود. پروانه ها به صورت پروانه گرداب یا کانال در دسترس هستند.

    شافت یا Shaft:

    شافت یا محور پمپ، نیروی محرکه را به پروانه پمپ های گریز از مرکز یا به عناصر جابجایی پمپ های جابجایی مثبت دوار منتقل می کند. محور پمپ های جابجایی مثبت رفت و برگشتی شکل میل لنگ یا میل بادامک به خود می گیرد.

    شافت پمپ های اسید ، جزء مرکزی یک روتور پمپ گریز از مرکز است و پروانه ها ، آستین های شافت (به عنوان مثال آستین های فاصله بین پروانه ها یا آستین های محافظ شفت در ناحیه مهر و موم شفت) و بلبرینگ ها را حمل می کند. در برخی موارد دیسک ها یا درام ها را بالانس کرده و کوپلینگ و سایر اجزایی که بخشی از روتور هستند، به عنوان مثال پرتاب کننده ها ، دیسک های متعادل کننده ، القا کننده ها ، مهره های محور. پمپ های کوپل شده، کوپلینگ ندارند ، و شافت های توخالی پمپ های پروانه دارای میله تنظیم کننده هستند که مکانیزم تنظیم را فعال می کند .

    یاتاقان یا Bearing:

    هنگامی که اجزای چرخشی پمپ اسید در معرض نیروی محوری و شعاعی قرار می گیرند، نیاز به وسیله ای دارند که همراستایی و ثبات اجزا گردنده را کنترل کند. این وظیفه به عهده یاتاقان می باشد. از دیگر نقش هایی که یاتاقان بازی می کند، به چرخش درآوردن محور برای حداکثر بازدهی پمپ است.

    همچنین نیروهای محوری و چرخشی که در حین کار به پمپ ضد اسید گریز از مرکز، وارد می شوند توسط یاتاقان جذب می شود.

    آب بند یا Seal:

    هنگامی که شافت یا محور گردننده از داخل پوسته عبور می کند، امکان خروج سیال و یا ورود هوا به داخل پمپ وجود دارد. بنابراین، برای حفاظت از سیال و انجام درست مراحل پمپاژ، به آب بند و سیستم آبن بندی نیاز است.

    عموما دو نوع سیستم آب بندی تعریف می شود. آب بندی ثابت که مانند واشر در بین قطعات غیرمتحرک پمپ به کار رفته می شود. و آب بندی متحرک که بین قطعات گردننده و متحرک ، البته بر اساس نوعی که کارخانه سازنده از قبل تعیین کرده است، مورد استفاده قرار می گیرد.

    در پمپ ضد اسید ، از اورینگ و واشر ضد خوردگی تفلون (PTEF)  برای مکانیکال سیل یا همان آب بند استفاده می شود. چرا که در فشار بالا، مقاومت خوبی دارد و در پمپ پلیمری به علت انتقال سیالات اسیدی و خورنده، این مقاومت بسیار مهم است. به منظور در دسترس بودن آب بند برای تعویض و ترمیم، و همچنین جلوگیری از پوسیدگی، مکانیکال سیل در خارج از پمپ تعبیه شده است.

    ساختار پمپ ضد اسید

    همانطور که پیش تر گفته شد، در ساخت بدنه پمپ اسید ،  از  ترکیباتی چون GFP، PVDF، PVC و PE ساخته می شود که به منظور ایجاد محافظت بیشتر از روکش فلزی نیز استفاده می گردد. در حقیقت، قسمت حلزونی پمپ ضد اسید ، به منظور افزایش مقاومت در شرایط کاری سخت استحکام بیشتر در لوله های مکش و رانش، با روکش فلزی محافظت و تقویت می شود. این پمپ ها که عموما به روش تزریق تولید می شوند، برای جریان سیال پروانه به دو صورت نیمه باز و یک تکه ، کاربرد دارند.

    گفته شد که هر متریال، پمپ ضد اسید را برای انتقال یک سیال خاص، مناسب می کند. PE و PP برای سیال خالص و تمیز تا حداکثر دمای 80 درجه سانتی گراد، و مواد GFP و  PVDF برای سیال با خورندگی و سایشی بالا تا حداکثر دمای 120 درجه سانتی گراد، کاربرد دارند.

    در ساخت بوش روی شافت پمپ ضد اسید ، به علت تماس مستقیم این قطعه با سیال، از موادی مانند تیتانیوم، ALLOY20، سرامیک، سیلیکون کاربید، HASTALLOY-B ، مونل و AI-OXID99.5  درصد استفاده می گردد. انتخاب این که بوش از چه جنسی باشد، به ویژگی سیال قابل انتقال ربط دارد.

    سیالاتی که با پمپ اسید منتقل می شوند اکثرا شیمیایی و اسیدی هستند، بنابراین امکان پوسیدگی همیشه وجود دارد. در نتیجه توصیه می شود از سیستم آب بندی مطمئن در این پمپ ها استفاده شود. در قسمت اجزای پمپ پلیمری ، در مورد آب بندی توضیحاتی داده شد. در ادامه آن توضیحات باید گفت، سطح مکانیکال سیل در فیس ثابت از سرامیک 99.5 درصد و در فیس متحرک از GFT ساخته می گردد.

    در مورد سایر موارد از سیلیکون کاربید و کربن، استفاده شده و این قطعه تولید می شود. به عنوان آخرین نکته در خصوص ساختار و ساختمان پمپ پلیمری می توان گفت، درست است که از آب بندی برای جلوگیری از نشتی استفاده می شود و در اکثر موارد نتیجه مطلوب نیز حاصل می شود، اما گاهی برای حصول اطمینان بیشتر، به جای مکانیکال سیل از کوپلینگ مغناطیسی استفاده می شود. در این روش یک میدان مغناطیسی که توسط دو آهنربای قوی ایجاد شده است، وظیفه چرخش پروانه را به عهده دارند.

    طرز کار پمپ اسید

    در پمپ اسید موتور الکتریکی پروانه را به چرخش در می آورد و این چرخیدن باعث مکش و انتقال سیال می گردد. وقتی پره های پروانه می چرخد، سیال داخل پمپ شتاب می گیرد، انرژی جنبشی آن افزایش پیدا کرده و تبدیل به فشاری می شود که خروج پرفشار سیال از خروجی پمپ را به دنبال دارد.

    بهتر است به جای مکانیکال سیل از سیلینگ مگنتی استفاده شود، چرا که برای انتقال سیلات شیمیایی و خورنده ای چون اسیدها، حصول اطمینان از عدم نشتی پمپ، بسیار مهم است. به پمپ ضد اسید که آب بند مکانیکی در آن  حذف شده و به جای آن آب بندی مگنتی یا مغناطیسی استفاده می شود، اصطلاحا پمپ اسید مگنتی گفته می شود.

    در یک بررسی مختصر از پمپ اسید مگنتی می بینیم که عامل حرکت پروانه نیروی الکترومغناطیسی ست. چرا که یاقان به صورت جدا از پوسته تعبیه شده است.درون پوسته، دو آهنربای قوی ، روی محور یا روی یاتاقان ها، نصب شده است که این دو، میدان مغناطیسی قدرتمند و دائمی درون پمپ ایجاد می کنند.

    شار مغناطیسی پروانه را به حرکت درآورده و در نتیجه سیال پمپاژ می شود.

    کاربردهای پمپ اسید

    پمپ اسید به خاطر ساختار و مشخصات فنی که دارد، برای کاربردهای خاص در صنایع استفاده می شود. برخی از کاربردهای آن عبارتند از :

    پمپ پلیمری برای اسیدهایی چون اسید نیتریک ، اسید سولفوریک ،اسید استیک و اسید فسفریک، اسید شویی، همچنین  پمپ ضد اسید آب دریا، پمپ پلیمری مبدل های حرارتی، کاستیک سودا، تصفیه آب، مواد شوینده، آب نمک، کلروفریک، مایع صابون، مایعات آبکاری و بسیاری موارد دیگر.

    مطلب پیشنهادی : فروش پمپ آب خانگی ، پمپ آب صنعتی .

    پمپ اسید دبم (Debem)

     

    پمپ ضد اسید دبم

     

    شرکت دبم Debem شرکتی ایتالیایی ست که در زمینه تولید پمپ اسید پیشرو بوده و محصولاتی با کیفیت تولید و به بازار عرضه کرده است. یک دسته بندی از محصولات شرکت دبم است که دارای انواع پمپ اسید کوچک ، پمپ پلیمری، پمپ اسید سولفوریک ، اسیدشویی، پمپ پلیمری مگنتی سانتریفیوژ و برخی مدل های می باشد.

    موتور به کار رفته در این پمپ های با کارایی بالا با سرعت ماکزیمم 3000 دور در دقیقه کار کرده و برای انتقال سیالات و مایعات با فشاری در طیف 6 تا 75 مترمکعب در ساعت  به کار برده می شود. دو سری TL و TS کاربردهای ویژه ای دارند که در پمپ اسیدی دبم استفاده می شود.

    پمپ Debem از دو جنس PP یا پلی پروپیلن و PVDF یا کاینار در بازار موجود  می باشد.

    قسمت های مختلف پمپ ضد اسید دبم

    برخی از مهم ترین قطعات این نوع پمپ شامل : موتور الکتریکی، پروانه، مکانیکال سیل، مکش ، رانش و اتصالات می باشد.

    اجزای تشکیل دهنده سیل لبه ای TL نیز عبارتند از بوش سرامیکی، واشر، فلنج نگهدارنده سیل، اورینگ و لقی بوشینگ. علاوه بر این سیل حلزونی TS وجود دارد که از قطعاتی به نام های حلزونی، سیل دینامیکی،فنر، واشر، حلقه، فلنج نگهدارنده سیل و سیل استاتیکی تشکیل شده است.

    طرز کار پمپ اسید دبم

    مکش سیال به درون پمپ و با فشار هدایت شدن آن به سمت خروجی، توسط نیروی گریز از مرکزی حاصل می شود که با چرخش پروانه به وجود می آید. چرخش پروانه نیز توسط موتور الکتریکی که به پمپ کوپله شده است، صورت می پذیرد. نکته مهم  این است که این پمپ قابلیت خشک کار کردن ندارد و در صورتی که خشک و بدون سیال باشد، مکانیکال سیل آن آسیب می بیند.

    پمپ دبم چه سیالاتی را انتقال می دهد؟

    از فاکتورهای مهم در زمان خرید پمپ اسید ، سیال پمپ شده توسط آن و دما و محیط کاری است. در جدول زیر درجه مناسب یودن سیال را با خیلی خوب، خوب، بد و خیلی بد، مشخص کرده ایم.

    سیالPPPVDFEPDMFPM
    استیلنخیلی خوبخیلی خوبخیلی خوبخیلی خوب
    استونخیلی خوبخیلی بدخیلی خوبخیلی بد
    استالدهیدخیلی خوبخیلی بدخیلی خوبخیلی بد
    اسیدهای چربخیلی خوبخیلی خوبخیلی بدخیلی خوب
    استامیدخیلی خوببدخیلی خوبخوب
    سرکهخیلی خوبخوبخیلی خوبخیلی خوب
    وینیل استاتخوبخیلی خوبخوبخیلی خوب

    پمپ اسید تراندین

    پمپ اسید تراندین

    شرکت تراندین یک شرکت تایوانی ست که فعالیت خود را از سال 1982 آغاز کرده است. سه محصول روتس بلوئر ، پمپ اسید و ساید چنل، از محصولات باکیفیت این برند هستند. از پمپ اسید مگنتی تراندین، جهت انتقال و جا به جایی سیالات اسیدی و با خورندگی بالا استفاده می شود.

    طرز کار پمپ اسید تراندین

    این پمپ یک از زیرمجموعه های پمپ های سانتریفیوژ هستند که در حقیقت با کمک نیروی مغناطیسی کار می کند. مکانیزم کار این نوع پمپ به این صورت است که پروانه با نیروی مغناطیسی که الکتروموتور ایجاد می کند می چرخد. هیچ اتصال فیزیکی بین شافت و پروانه وجود ندارد. این ویژگی، باعث می شود پمپ ضد اسید به هیچ آب بند یا سیل نیاز نداشته باشد. از این رو نشتی در پمپ مگنتی به صفر می رسد.

    مجموعه ای از مگنت ها بر روی شافت داخلی که در تماس مستقیم با سیال است، کار گذاشته شده است. همچنین تعدادی نیز بر روی شافت بیرونی قرار دارد. دو محدودیت در استفاده از پمپ مگنتی تراندین وجود دارد. مورد اول اینکه این پمپ برای کارکرد خشک مناسب نیست و مورد دوم ، باید دقت داشت که برای انتقال سیالاتی که ذرات جامد دارند، از این پمپ استفاده نشود؛ چرا که کارایی کافی ندارد.

    ویژگی های پمپ اسید تراندین

    • در برابر اسیدها و مواد شیمیایی خوردنده، مقاوم است.
    • این پمپ دارای مکانیکال سیل با درصد نشتی صفر است.
    • کاربردهای گسترده ای دارد از این رو در صنعت نقش مهمی بازی می کند.
    • از آن برای پمپاژ و انتقال سیالات خورنده استفاده شده و از متریالی چون پلی پروپیلن و کاینار ساخته شده است.
    • مکانیزم آن ساده است و طراحی آن بر اساس بهبود مقاومت بوده است.

    کاربرد پمپ ضد اسید تراندین

    در لیست زیربرخی کاربردهای مهم از پمپ مگنتی نراندین آورده شده است. دامنه گسترده کاربردهای این پمپ باعث شده است میان صنایع شناخته شده و پرکاربرد باشد.

    • آب دریا
    • تصفیه آب
    • صنایع دارویی
    • اسید شویی
    • مواد شوینده
    • اسید سولفوریک (H2SO4)
    • مایع صابون
    • اسید نیتریک (NITRIC ACID)
    • اسید فسفریک
    • اسید استیک (ACETIC ACID)
    • مبدل حرارتی
    • کاستیک سودا
    • صنایع غذایی
    • مایعات آبکاری
    • آب نمک
    • کلرفریک
    • رسوب زدایی

    متریال  پمپ اسید مگنتی تراندین

    مدل TMD 6-25P

    برای هر دو جنس آلومینیوم و استال، متریال از قرار زیر است:

    قطعهمتریال
    پروانهپلی پروپیلن (GFRPP)
    پوستهپلی پروپیلن یا PP
    پوسته عقبیپلی پروپیلن (GFRPP)
    اورینگاتیلن پروپیلن و وایتون
    یاتاقانتفلون
    محفظه دوکی شکلسرامیک
    میدان مغناطیسیفریک
    پوشش مغناطیسیفریک

    در مدلی دیگر از این پمپ ها به نام TMD 6-25F ، تفاوتی جزئی در جنس پوسته، پوسته عقبی و پروانه وجود دارد. در این مدل، به جای پلی پروپیلن از کاینار یا PVDF  یا GFRPVDF استفاده شده است.

    پمپ اس پی سی SPC

    پمپ اسید SPC که از خانواده پمپ های گریز از مرکز مگنتی می باشد، یکی از تولیدات با کیفیت شرکت SPC و کشور چین است. این پمپ با استفاده از مواد ومتریال گوناگون، تولید و پس از کنترل کیفیت و تست دقیق، وارد بازار شده است.

     

    پمپ اسید SPC

     

    پمپ اس پی سی، همانند دیگر پمپ های اسید، مناسب برای انتقال و پمپاژ سیلات اسیدی و خطرناک است. در پمپ ضد اسید SPC مگنتی، پروانه به واسطه میدان مغناطیسی که موتور در پمپ ایجاد می کند، به چرخش در می آید و در نتیجه این چرخش دورانی، مکش سیال به داخل پمپ رخ می دهد. سیال انرژی کافی را از پروانه گرفته و بنابراین با فشار زیاد به سمت خروجی پمپ حرکت می کند.

    از آنجایی که از پمپ  SPC برای انتقال انتقال سیالات شیمیایی و خورنده استفاده می شود باید سعی شود ارتباط بین یاتاقان با سیال قطع گردد. در نتیجه این نظریه، پمپ مگنتی ساخته شد. بدنه SPC از متریالی چون PP، PVDF، PTFE و  PVC ساخته می شود. همین تنوع در مواد سازنده این پمپ هاست که آن ها را برای کاربردهای گسترده مناسب می کنند.

    نکات مهم در به کارگیری پمپ SPC

    • بهتر است برای انتقال سیالی که دارای ذرات جامد است، از پمپ مگنتی SPC استفاده نشود.
    • دمای کاری مناسب برای فعالیت این پمپ، دمایی بین 0 تا 80 درجه سانتیگراد می باشد.
    • فشار صفر، در بیشترین دبی و دبی صفر در بیشترین فشار دیده می شود.

    کاربرده پمپ اسید اس پی سی

    پمپ پلیمری اس پی سی دارای طیف وسیعی از کابردهاست که برای نمونه می توان به اسید شویی ، آب دریا، پمپ اسید سولفوریک ، پمپ اسید نیتریک ، پمپ اسید فسفریک، اسید استیک ، مبدل حرارتی، تصفیه آب، کاستیک سودا، مایعات آبکاری، مواد شوینده، آب نمک، مایع صابون، کلرفریک، صنایع غذایی، صنایع دارویی، رسوب زدایی، اشاره کرد.

    مدل های پمپ پلیمری SPC

    در ادامه لیستی از مدل های متنوعی از پمپ ضد اسید SPC که در دسترس می باشد را می بینید:

    • مدل MD-15R
    • مدل MD-10R
    • مدل MD-6R
    • مدل MD-20RZ
    • مدل MD-20RM
    • مدل MD-20R
    • مدل MD-20RX
    • مدل MD-40R
    • مدل MD-30RX
    • مدل MD-30RZ
    • مدل MD-30RM
    • مدل MD-30R
    • مدل MD-55RM
    • مدل MD-55R
    • مدل MD-40RZM
    • مدل MD40RX
    • مدل MD70RM
    • مدل MD-70R
    • مدل MD-100R
    • مدل MD-70RZ
    • مدل MD-120R
    • مدل MD-100RM
    • مدل MD-401
    • مدل MD-400

    جدول مشخصات فنی مدل های مختلف پمپ  اس پی سی

    مدلحداکثر دبی(لیتر بر دقیقه)هد(متر)توان موتور(وات)
    MD-20RX461.840
    MD-68122
    MD-6Z5.52.124
    MD-10111.535
    MD-15R162.426
    MD-20R273.140
    MD-20RZ104.940
    MD-30R323.860
    MD-30RM323.860
    MD-30RX623.970
    MD-30RZ15870
    MD-40R454.690
    MD-40RM454.690
    MD-40RXM753.385
    MD-40RZ1211.5110
    MD-55R605.6130
    MD-55RM605.6130
    MD-70R866.7265
    MD-70RM866.7265
    MD-70RZ4014.3275
    MD-100R1208.6365
    MD-100RM1208.6365
    D-120R1508.5370
    MX-40020010.5400
    MD-40010010.53
    MD-40115014.53
    MD-402H200203
    MD-403H250233

    پمپ اسید Raje dia

    Raje-Dia بزرگترین تولید کننده سیستم های پمپاژ مایعات خورنده در هند است که تحت استانداردهای امروزی انگلستان کار می کند. داشتن مطالعات گسترده در زمینه تولید پمپ های مایعات خورنده در دماهای بالا و تنوع وسیع شرایط نامناسب و افزایش درخواست چنین پمپ هایی ، باعث شد Raje-Dia به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مجهز در Gojarat Indian برسد که دارای یکی از تجهیزات مدرن کنترل کننده های سیستم کیفیت محصولات است.

    پمپ ضد اسید Rajedia

    پمپ اسید راجه دیا از دسته پمپ های سانتریفیوژ است که جنس های مختلفی دارد. پروانه این پمپ از نوع پروانه باز، هسته آن فلزی همراه با روکش پلیمری و مناسب برای انتقال سیالات خورنده است.

    جنس متریال در پمپ Raje dia

    به صورت کلی می توان گفت، پمپ ضد اسید راجه دیا از موادی چون پلی پروپیلن، استیل 316، 304 و L 316 ، پلی اتیلن، تفلون و کاینار تولید و در بازار در دسترس عموم است.

    پمپ  Raje dia در سری های PPM , RD , PPE , PPK , KR , MER , AER , VPK , VPP

    عرضه شده است.

    جدول زیر شامل قطعاتی ست که در سری PPE به کار رفته اند.

    قطعهجنس
    پوستهPP
    واشر آب بندیPTFE
    پوسته و کپه یاتاقانCI
    فلنج ورودی، خروجی فلنج و صفحه عقبی فلنجPP
    پروانهPP
    شفتEN8/SS316
    آب بندبیک لایت
    بوشنPP
    مکانیکال سیلسرامیک
    اورینگنئوپرن
    هواکشاستیل
    مهره،واشر، واشر، مهره یاتاقان، پیچ شش گوشاستیل
    کاسه نمد داخلینئوپرن
    درجه سطح روغنپلاستیک
    حلقه گیرسرامیک

    پمپ اسید بهمن

    پمپ ضد اسید بهمن از خانواده پمپ های سانتریفیوژ است.

    پمپ ضد اسید بهمن

     

    از پمپ اسید بهمن در صنایعی نظیر آبکاری، صنایع غذایی و دارویی، صنایع شیمیایی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب، و مواردی نظیر شستشو و رسوب زدایی دیگ های بخار، سیستم های آب گرم، چیلرها، کندانسورها و اواپراتورها نیز استفاده می شود.

    سری های پمپ ضد اسید بهمن

    پمپ های اسید بهمن در سری های BP الکتروپمپ های کوپله سرهم، سری BPH پمپ های یاتاقانی با قابلیت نصب و کوپله بر روی شاسی و  سری BPV الکتروپمپ های پلیمری عمودی تولید می شود.

    سری BPV پمپ های پلیمری بهمن مناسب تخلیه مواد شیمیایی از داخل مخزن ها بوده و در ارتفاعات مختلف قابلیت ساخت دارند. در این سری، بدنه پمپ ضد اسید در ارتباط مستقیم با سیال بوده و قسمت الکتروموتور مجزا وخارج از محیط مرتبط با سیال قرار می گیرد.

    ساختار پمپ بهمن

    پمپ اسید بهمن در سایزهای متنوع تولید می شود و محدودیتی از لحاظ سایز ورودی و خروجی پمپ وجود ندارد. بدنه این پمپ ها از متریال پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته می شود که  مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و ضربه در مقایسه با پمپ های مشابه خود دارند. این پمپ ها کاملا قابل رقابت با نمونه های اروپایی موجود در بازار ایران هستند.

    آب بند این پمپ ها از نوع مکانیکی طراحی و تولید می شود. نصب خنک کن مکانیکال سیل نیز بر روی این پمپ ها امکان پذیر است. آب بند این پمپ ها از متریال های کربن، سرامیک و سیلیکون که دارای بالاترین مقاومت در برابر خوردگی هستند، تولید می شود.

    همچنین جهت انتقال موادی نظیر برخی از حلال ها و اسید سولفوریک 98 درصد، که واکنش شدیدی با لاستیک دارند، امکان طراحی و ساخت مکانیکال سیل های مقاوم در برابر این سیال ها نیز وجود دارد.

    جنس شافت در پمپ پلیمری بهمن بر حسب نیاز مصرف کننده و خواص سیال، از استیل، استیل با روکش سرامیک، استنلس استیل با روکش تفلون و همچنین تیتانیوم ساخته می شود. این پمپ می توانند نهایتا تا 200 مترمکعب دبی و هد 80 متر، سیال را پمپاژ کنند.

    با توجه به متریال پلیمری این پمپ ها، نهایتا دمای سیال قابل انتقال در آن ها 70 تا 75 درجه سانتیگراد توصیه شده است. ازنکات حائز اهمیت در انتخاب پمپ های پلیمری علاوه بر دبی و فشار کاری مناسب، در نظر گرفتن دما و خواص شیمیایی سیال نظیر ویسکوزیته، دانسیته سیال و همچنین درصد مواد شیمیایی موجود در سیال، می باشد.

    مزایای پمپ اسید بهمن

    از مزایای این پمپ ها می توان به قابلیت انتقال و پمپاژ مواد شیمیایی خورنده ، دبی و فشار بالا، قابلیت ساخت و تولید پمپ ها به صور سفارشی جهت انتقال مواد خاص و همچنین تنوع در مدل و سایز این پمپ اشاره کرد.

    با توجه  به اشتعال پذیر بودن برخی از حلال ها و مواد شیمیایی قابل استفاده توسط پمپ های پلیمری، توصیه این است که در صورتی که  این پمپ ها برای انتقال مواد قابل اشتعال و انفجار به کار گرفته می شود، حتما از الکتروموتور مناسب و ضد انفجار استفاده گردد.

    پمپ اسید  CSE

    شرکت CSE یکی از شرکت های به نام در زمینه تولید پمپ های مگنتی ست که در سال 1988 فعالیت خود را در کره جنوبی آغاز کرد. این برند معتبر علاوه بر پمپ های پلیمری مگنتی، صادر کننده انواع پمپ های دیافراگمی، پمپ های دنده ای، پمپ وکیوم و کمپرسور هوا به سایر کشورها می باشد.

    این شرکت کره ای پمپ هایی در ابعاد کوچک و مدل های متنوع ساخته است که امروزه این ابعاد جزو مزیت های پمپ ضد اسید مگنتی CSE به حساب می آید. از مزیت های دیگر آن، بدون نشتی بودن و استفاده از متریال مختلف در تولید پمپ هاست که باعث شده است از پمپ ضد اسید CSE در طیف گسترده ای استفاده شود.

     کاربردهای پمپ اسید CSE

    به صورت کلی، از پمپ ضد اسید مگنتی CSE همانند دیگر پمپ های اسیدی ، برای انتقال انواع مواد شیمیایی و اسیدی با قابلیت خورندگی بسیار بالا استفاده می شود. برخی از این سیالات که مطابق با جنس بدنه و قطعات پمپ، برای انتقال تقسیم بندی می شوند در ادامه آمده است:

    پمپ آب شور، پمپ هیدروکلریک اسید، پمپ اسید نیتریک، پمپ اسید سولفریک، آب ژوال، دیسکلر و… .

    مشخصات فنی مدل های پمپ مگنتی CSE

    مدلبیشترین هدبیشترین دبیالکتروموتورتواناتصالاتمحدوده دمایی
    CS-0112P/Q2.9 M13 L/MIN12,24 V (DC)15 W14 mm0-70°C
    CS-0113A0.9 M3.2 L /MIN24 V(DC)

    ورودی 16.5

    خروجی 7.5 mm

    0-122°C
    CS-0113B0.9 M3 L/MIN12 V(DC)1.7 W13.5 mm0-50°C
    MP-010A/B/C2.4 M14 L/MIN100 V(AC)19 W14 mm0-80°C
    MP-025A/B40 M24 L/MIN120,220 V(AC)39,41 W

    ورودی 17

    خروجی 18 mm

    0-80°C
    MP-045A/B4.5 M44 L/MIN120,220 V(AC)70 W20 mm0-80°C
    MP-055A/B10 M19 L/MIN120,220 V(AC)103 W20 mm

    0-80°C

     

    MP-070A/B8 M70 L/MIN120,220 V(AC)150 W26 mm

    0-80°C

     

    پمپ اسید Dia

    برای انتقال سیالاتی اسیدی و خورنده مانند استیک اسید، اسید نیتریک، اسید سولفوریک، هیدروکلریک اسید و برخی مواد شیمیایی دیگر، از پمپ اسید دیا استفاده می شود.

    مزایا پمپ Dia

    از نقاط قوت پمپ اسید دیا ، می توان به ارزان قیمت بودن آن ، همچنین نیاز نداشتن به نگهداری و بازرسی مدام و پرهزینه اشاره نمود. علاوه بر این موارد، شرکت دیا محصولات خود را در انواع سایزها و متریال، روانه بازار کرده است، بنابراین کاربری های زیادی برای این پمپ ضد اسید می توان تعریف کرد. مزیت مهم دیگر این پمپ ها تولید با دور 1500 است که به نوعی کارکرد مداوم را به دنبال خواهد داشت.

    مشخصات فنی مدل های مختلف پمپ پلیمری دیا

    مدلمتریالبیشترین هدبیشترین دبیاتصالاتتوان
    PA6300PP – PVDF15 متر9 مترمکعب

    ورودی 40

    خروجی32 میلی متر

    0.37 کیلووات

    3000 دور

    PA6400PP -VDF18 متر17 مترمکعب

    ورودی 40

    خروجی32 میلی متر

    0.75 کیلووات

    3000 دور

    PA6500PP -VDF20 متر23 مترمکعب

    ورودی 40

    خروجی32 میلی متر

    1.1 کیلووات

    3000 دور

    PA6600PP -VDF20 متر24 مترمکعب

    ورودی 50

    خروجی40 میلی متر

    1.5 کیلووات

    3000 دور

    PA6700PP -VDF25 متر28 مترمکعب

    ورودی 50

    خروجی40 میلی متر

    2.2 کیلووات

    3000 دور

    PA6800PP -VDF30 متر32 مترمکعب

    ورودی 63

    خروجی50 میلی متر

    3 کیلووات

    3000 دور

    PA6900PP -VDF40 متر40 مترمکعب

    ورودی 75

    خروجی63 میلی متر

    4 کیلووات

    3000 دور

     

    PA8300PP -VDF10 متر10 مترمکعب

    ورودی 40

    خروجی32 میلی متر

    0.55 کیلووات

    1500 دور

    PA8400PP -VDF8 متر20 مترمکعب

    ورودی 63

    خروجی40 میلی متر

    0.75 کیلووات

    1500 دور

    PA8500PP -VDF14 متر30 مترمکعب

    ورودی 75

    خروجی63 میلی متر

    1.5 کیلووات

    1500 دور

    PA8600PP -VDF15 متر50 مترمکعب

    ورودی 90

    خروجی75 میلی متر

    3 کیلووات

    1500 دور

    PA8700PP -VDF15 متر80 مترمکعب

    ورودی 110

    خروجی90 میلی متر

    7.5 کیلووات

    1500 دور

    5/5 - (2 امتیاز)

    2 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    فهرست