پمپ دیافراگمی یامادا

پمپ دیافراگمی یامادا

یکی از پمپ های پرکاربرد، پمپ دیافراگمی یامادا می باشد. شرکت یامادا از با اعتبارترین شرکت ها در زمینه تولیدات پمپ های پنوماتیک و دیافراگمی، و سایر تجهیزات لازم برای پمپاژ و انتقال سیالات است. یامادا در 1905 شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر تولیدات متنوعی به صنعت ارائه داده است.

برندYAMADA
کشورهای سازندهژاپن
بدنهچدنی، آلومینیوم، پلی پروپیلن، استال، استنلس استیل
_

پمپ دیافراگمی یامادا

پمپ دیافراگمی یامادا

پمپ دیافراگمی یامادا، از خروجی های بسیار موفق شرکت ژاپنی یاماداست. این شرکت با قدمتی صد ساله، در ژاپن فعال است و برای بهره بردن از امکانات بیشتر و توسعه تحقیقات و پشتبانی ها، در امریکا نیز، دارای شعبه است.

پمپ دیافراگمی یامادا در انواع و مدل های مختلف، با نرخ جریان و خروجی سیال های گوناگون، در بازار وجود دارد. انواع مختلف پمپ یامادا از نظر ورودی و خروجی، شامل سه نوع پمپ دیافراگمی یامادا با درگاه جانبی استاندارد، درگاه میانی ویژه و منیفول دو بخشی می باشد.

 

پمپ دیافراگمی یامادا 1

 

در ساخت پمپ دیافراگمی یامادا، متریالی که برای پوسته و بدنه استفاده می شود از جنس پلی پروپیلن، کاینار یا PVDF، استال، استنلس استیل، آلومینیوم و چدن است که هر یک از آن ها به منظور هدف خاصی، مانند جلوگیری از خوردگی در برابر سیالات اسیدی ، یا ضد انفجار و اشتعال در محیط های پرخطر، به کار برده می شود.

علاوه بر این ، در تولید و ساخت دیافراگم های پمپ های یامادا، از متریال دیگری استفاده می شود که در ادامه به ذکر نام و حداکثر دمای قابل تحمل برای هر یک، پرداخته ایم:

جنستحمل دمایی
سنتوپرن100
وایتون120
نئوپرن82
EPDM100
تفلون100
NBR82
هایترل120

 

مزایای پمپ دیافراگمی یامادا

  1. قابل حمل است و می توان در مکان های مختلف آن را نصب کرد.
  2. برای استفاده در محیط های بسته مناسب است، چرا که در زمان کار کردن حرارتی تولید نمیکند.
  3. شناور در سیال است.
  4. نصب، نگهداری و استفاده آن آسان است.
  5. نشتی ندارد و برای پمپاژ سیالات خورنده و اسیدی، قابل اشتعال و انفجار، بسیار مناسب است.
  6. قابلیت کارکرد خشک دارد.
  7. مکانیک سیال از ساختار این پمپ ها حذف شده است.
  8. ضد انفجار است، چرا که شعله ای در مثلث آتش یعنی اکسیژن، ماده سوختنی و شعله، وجود ندارد.
  9. قابلیت نصب در سه حالت بالاتر از سطح سیال، زیر سیال و درون سیال.
  10. قابلیت خودمکشی دارد و به هواگیری نیازی نیست.
  11. از آنجایی که محرک با فشار هواست، کنترل و تنظیم دبی و فشار امکان پذیر است.

 

مشخصات پمپ دیافراگمی YAMADA

برای راه اندازی این پمپ ها، فشار هوای فشرده ای که مورد نیاز است، ماکزیم 8 بار بوده و حداکثر هد آن نیز، 8 بار یا 80 متر می باشد. پمپ پنوماتیک یامادا در سایزهای 2، 3، 1.2، 3.4 و 3.8 تولید می شود که البته در برخی موارد و شرایط خاص، تا 6 اینچ یا حتی بیشتر نیز، سفارشی شده است.

ماکزیمم دبی در پمپ دیافراگمی یامادا، 300 gpm یا 62  مترمکعب در ساعت یا 1041 لیتر در دقیقه است.  علاوه بر این به علت مکش بالایی که این پمپ ها دارند، برای پمپاژ انواع سیالات، در بخش بعدی گفته خواهد شد، و مکش آن ها از مخازن و بشکه ها استفاده میشود.

 

کاربردهای پمپ دیافراگمی یامادا

ویژگی ها و تنوع مدل در پمپ های دیافراگمی یامادا، باعث می شود که براحتی بتوان تقریبا تمام سیالات موجود را با استفاده از آن ها، منتقل کرد. حتی برخی سیالات قابل اشتعال مانند الکل ها، روغن های خوراکی و صنعتی، اسیدها و بازها، گاز مایع، مواد شوینده، سیالات خوراکی،شیر و آبمیوه ، توسط پمپ دیافراگمی یامادا، قابل پمپاژ هستند.

در صنایع مختلف مانند صنایع نفت و پتروشیمی، کاغذ سازی، غذایی، کاشی و سرامیک، شیمیایی و بسیاری موارد دیگر، پمپ های دیافراگمی یامادا نقش پررنگی بازی می کنند.

 

برای آشنایی با سایر پمپ های دیافراگمی، به پمپ دیافراگمی و پمپ دیافراگمی برتولینی سر بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست