پمپ پلیمری چیست و چگونه کار می کند؟

مزایای پمپ پلیمری نسب به پمپ معمولی

پمپ اسیدی یا پمپ پلیمری، در واقع پمپ هایی هستند که برای انتقال سیالاتی شیمیایی، خطرناک و به شدت خورنده استفاده می شوند. سیالاتی مانند حلال ها، اسید ها، آب دریا، بازها و … توسط این پمپ ها، قابل جابجایی و انتقال هستند. پمپ های شیمیایی گریز از مرکز با استفاده از انرژی چرخشی تأمین شده توسط پروانه ، مواد شیمیایی را با خیال راحت و کارآمد جابجا می کنند.

پمپ پلیمری

این سبک پمپ هفت مزیت منحصر به فرد را ارائه می دهد که برای کاربردهای متعدد مفید است.

  1. مقاومت در برابر خوردگی

پمپ پلیمری گریز از مرکز با استفاده از مواد مقاوم در برابر خوردگی تولید می شوند. ساختار آنها به آنها اجازه می دهد تا در برابر شدیدترین مواد شیمیایی و شرایط داخل و خارج مقاومت کنند. محیط هایی که به سرعت پمپ های دیگر را خراب می کنند ، برای طراحی مقاوم در برابر خوردگی آنها مسئله ای نیست.

این ویژگی دو مزیت ایجاد می کند. اول ، پمپ ها به تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و کاربران مواد شیمیایی اجازه می دهند تا انواع مختلفی از سیالات را در شرایط مختلف – حتی آنهایی که به سرعت پمپ های دیگر را خراب می کنند – انتقال دهند. دوم ، پمپ ها عمر طولانی را ارائه می دهند. حتی زمانی که برای حمل مواد شیمیایی بسیار خورنده استفاده می شود ، پمپ ها می توانند در برابر این شرایط مقاومت کرده و ماندگاری زیادی داشته باشند.

  1. بهره وری انرژی

پمپ پلیمری در مقایسه با سایر فن آوری های پمپاژ ، دارای راندمان انرژی بالا هستند. این ویژگی به آن ها را در مقایسه با سایر سبک های پمپ برتری قابل توجهی می دهد. کارایی آنها هزینه های کوتاه مدت و طول عمر هر واحد را کاهش می دهد.

عملیات با بازده بالا، فشار سیستم های انرژی را نیز کاهش می دهد. این امر می تواند در تنظیماتی که به کار همزمان چندین پمپ و سایر ماشین آلات نیاز دارند ، بسیار مهم باشد.

  1. جریان یکنواخت

پمپ های شیمیایی گریز از مرکز جریان یکنواخت و بدون نبض را ارائه می دهند. این پمپ ها از پالس هایی که در سایر فناوری های پمپاژ یافت می شود ، جلوگیری می کند که می تواند منجر به پاشیدن و تکان دادن لوله ها شود. همچنین از هزینه اضافی خرید و نصب تجهیزات مانند میراگرهای ضربان جلوگیری می کنند.

  1. قابلیت اطمینان اثبات شده

پمپ پلیمری، پمپ هایی هستند که در مواقع مورد حاد و ضروری همچنان به کار خود ادامه می دهند. پس یکی از بهترین انتخاب ها برای کار در شرایطی هستند که درصد اطمینان بالایی نیاز است.

طراحی بادوام آنها آزمون زمان را تحمل می کند. این نوع پمپ انتقال مایع راه حلی برای طیف وسیعی از صنایع است. ساختار مقاوم پمپ پلیمری قابلیت اطمینان آنها را بیشتر می کند. برای عملکرد مداوم و طولانی مدت می توان روی پمپ ها حساب کرد.

  1. تعمیر و نگهداری کم

پمپ هایی با طول عمر بالا در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر ، خواهان کمتری دارند. خوشبختانه ، پمپ پلیمری  نیازهای نگهداری معمولی کمی دارند. طراحی ساده و کارآمد آنها تعداد قطعاتی را که نیاز به توجه یا تعویض دارند به حداقل می رساند.

این طراحی تعمیر و نگهداری هزینه های تعمیر را کاهش می دهد و زمان خرابی را کاهش می دهد. در نتیجه ، تکنسین ها می توانند زمان بیشتری را برای مدیریت سیستم های خود صرف کنند و زمان کمتری را بر روی خود پمپ ها کار کنند.

  1. تنوع در اندازه

در تکنوپمپاژ در طیف وسیعی از اندازه های مختلف پمپ پلیمری گریز از مرکز موجود است. مدل های مختلف می توانند میزان جریان از کمتر از 1 gpm (1 lpm) تا بیشتر از 1400 gpm (318 m3/hr) را در خود جای دهند. با این تنوع ، پمپ ها برای کاربردهای بی شمار انتقال مایعات در تنظیمات مختلف مناسب هستند.

  1. تنوع برنامه

پیکربندی یکسان پمپ پلیمری برای هر کاربردی مناسب نیست. با استفاده از پمپ پلیمری گریز از مرکز ، پیکربندی های مختلفی برای ارائه راه حل برای کاربردهای مختلف در دسترس است. این پمپ های چند منظوره در سه پیکربندی موجود است:

مکش سیلاب – می توان از آنها برای نصب در خارج از مخزن استفاده کرد.

خود پمپاژ-این سبک پمپ همچنین برای شرایطی مناسب است که پمپ پلیمری باید در خارج از سیال قرار گیرد.

عمودی – این پمپ ها دارای سایز کوچکتری هستند و آنها را برای کاربردهایی که فضا محدود است مناسب می کند.

علاوه بر این ، پمپ پلیمری در طرح های بدون مکانیکال سیل یا همان پمپ مگنتی نیز ارائه می شوند. پمپ پلیمری مگنتی، به خاطر ویژگی هایی که دارد، درصد نشتی را به صفر می رساند. در نتیجه، برای پمپاژ سیالات اسیدی و شیمیایی کاربرد بسیاری دارد و مناسب است.

این دو ساختار طیف وسیعی از کاربردهای پمپ را پوشش می دهد. این تنوع همچنین طیف وسیعی از بودجه ها را شامل می شود و پیدا کردن پمپ مناسب برای هر استفاده منحصر به فرد را آسان می کند.

ویژگی های پمپ پلیمری گریز از مرکز

  • برای همه کاربردهایی که پمپ های فلزی در معرض خوردگی قرار دارند.
  • به لطف اتصالات عادی قابل تعویض با پمپ های فلزی است.
  • کاملاً از بلوک های جامد پلاستیکی ساخته شده است.
  • هیچ یک از قطعات فلزی در تماس با سیال نیستند – بسیار مقاوم در برابر خوردگی.
  • بدون قالب تزریق یا جوشکاری – بدون ترک خوردگی شیمیایی!
  • بالاترین مقاومت شیمیایی
  • بستن (KR) و طولانی (TK) پیکربندی های همراه.
  • نصب افقی یا عمودی.
  • تنظیمات ویژه برای مایعات ساینده.
  • برای پمپ های پلاستیکی هیدرولیک جدید منحصر به فرد
  • میزان جریان (Q) تا 500 متر مربع در ساعت
  • میزان جریان (H) تا 90 متر

رنج محصولات پمپ پلیمری سانتریفیوژ

سری کامپکت SEALPRO

مدل KR تا 50 M3/H

این سری از پمپ های ضد اسید،  به صورت کوپله شده هستند. پمپ مستقیماً با استفاده از براکت پلاستیکی روی فلنج موتور نصب می شود. پمپ های کامپکت از این سری، کاملاً به عنوان پمپ گریز از مرکز ثابت یا برای استفاده در ماشین آلات مناسب است.

سری COMPACT استاندارد شیمیایی HD

مدل KR تا 600 M3/H

این پمپ نیز کوپله است ، اما براکت از فلز برای حداکثر ثبات ساخته شده است. این خروجی کامپکت ، به لطف کاهش تعداد قطعات سایش در مقایسه با پمپ های معمولی با اتصال طولانی ، نیاز به تعمیر و نگهداری و هزینه های مربوطه کمتری دارد. این آپشن در مدل اجرای KRV عمودی موجود است.

سری لانگ COMPULED CHEMICAL STANDARD HD

مدل تا 600 M3/H

این پیکربندی شامل یک پمپ شفت برهنه ، کاملاً مجهز به موتور استاندارد و اتصال انعطاف پذیر روی صفحه پایه پلی استر تقویت شده با الیاف شیشه معمولی مطابق DIN 24.259 است. به لطف طراحی مطابق با سیستم “عقب کشیدن” ، کل قسمت مکانیکی پمپ را می توان بدون جدا کردن لوله یا موتور جدا کرد. بنابراین باز کردن پمپ پلیمری گریز از مرکز برای نظافت ، بازرسی یا نگهداری آسان است. هم ترازی مختل نمی شود و هیچ کار یا هزینه غیر ضروری ایجاد نمی شود.

اجزای پمپ ضد اسید سانتریفیوژ

انواع پمپ پلیمری

پروانه

این سری از پمپ های گریز از مرکز مجهز به پروانه pressure-release است. پروانه، مستقل از جهت چرخش روی شفت ثابت می شود. این پروانه ها مخصوصاً برای انتقال یا گردش مایعات (با ویسکوزیته بالا) با حداکثر کارایی مناسب هستند. ذرات جامد تا 3 میلی متر ممکن است از طریق پمپ گریز از مرکز بدون آسیب عبور کنند.

ساختار پمپ پلیمری

تمام قطعاتی که با سیال در تماس هستند از بلوک های جامد پلاستیکی ساخته می شوند. به لطف روش تولید ویژه و عدم جوشکاری ، هیچ خطری برای ترک خوردگی شیمیایی وجود ندارد ، این یک مزیت بزرگ در مقایسه با پمپ های گریز از مرکز قالب گیری تزریقی است. PP ماده استاندارد است و طیف وسیعی از وظایف را پوشش می دهد. برای مایعات بسیار ساینده (درصد بالای مواد جامد) ، در صورت درخواست پروانه یا قطعاتی از RCH-1000 HMPE (پلی اتیلن با مدول بالا) قابل ارائه است. برای مخلوط های بسیار خورنده در دماهای بالاتر حتی یک پمپ گریز از مرکز کاملاً PTFE ممکن است اگرچه محور پمپ گریز از مرکز در تماس مستقیم با مایع نیست ، اما توسط یک آستین شافت پلاستیکی قابل تعویض محافظت می شود. واشرها به طور استاندارد از EPDM ساخته شده اند اما ممکن است در Viton یا Viton/ PTFE پوشانده شوند.

مکانیکال سیل

مهم ترین قسمت پمپ پلیمری گریز از مرکز، بدون تردید آب بند شافت است. به همین دلیل توجه زیادی به توسعه این بخش شده است. در منطقه سیال ، قطعات پلاستیکی با کارایی بالا یا قطعات کاربید سیلیکون وجود دارد. عنصر فشار آب بندی مناسب شفت را تضمین می کند و خارج از منطقه سیال قرار دارد. برای دوام کامل با پلاستیک یا از Hastelloy ساخته شده است. حلقه آب بند استاتیک به منظور جبران امواج احتمالی فشار قابل انعطاف است. بسته به نوع 1.5 تا 10 بار ، انواع فشار برای سیستم وجود دارد.

موتور

همه موتورها مطابق استاندارد NEN-EN-IEC 10072-1 DIN 42673 NEN 3321 ، 2- ، 4- یا 6 قطبی برای 230/400 ولت (حداکثر 2.2 کیلو وات) یا 400/690 ولت/50 یا 60 هرتز ، IP55 هستند ، کلاس ISO F. سایر کلاسهای حفاظتی در برابر گرد و غبار و یا رطوبت در صورت درخواست.

سیستم رنگ آمیزی

این پمپ های گریز از مرکز اغلب در محیط های خورنده استفاده می شوند. بنابراین تمام قطعات فلزی بر اساس NEN-EN-ISO 12944-5 C3 برای نصب در فضای باز پوشش داده شده اند. سایر دسته بندی ها و رنگ های نقاشی در صورت درخواست.

کارکرد خشک

بدیهی است که هیچ پمپ پلیمری گریز از مرکز طوری طراحی نشده است که بدون سیال کار کند. با این حال ، در عمل ممکن است گاهی اوقات این اتفاق بیفتد. بخاطر طراحی آب بندی هوشمند ، چرخش خشک فقط آسیب محدودی را وارد می کند. سیل بندی شفت فقط پس از چند دقیقه بیش از حد گرم می شود و می توان آنها را به روشی بسیار ساده تعویض کرد.

می توانید مطلب مفیدی را نیز در پمپ بادی چیست و چگونه کار می کند؟ مطالعه کنید.

شرکت تکنو پمپاژ ارائه دهنده انواع پمپ مانند: پمپ صنعتی ، پمپ دیافراگمی ، پمپ اسید ، الکتروگیربکس ، الکتروموتور ، پمپ آب خانگی و … می باشد. برای سفارش میتوانید با شماره :09124044792 و 02133954900 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست