راهنمای انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان

پمپ آب خانگی برای آپارتمان

انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان، از لحاظ سایز و کارایی، نقش مهمی در برطرف کردن نیازهای شما دارد. هنگام بررسی پمپ های آب باید چند مورد را بدانید. مواردی مانند:

  • آب تمیز در مقابل آب خاکستری در مقابل آب کثیف
  • کاربرد پمپ آب
  • اندازه و متراژ خانه ای که از پمپ آب استفاده می کند
  • حجم آب مورد نیاز
  • نوع پمپ آب

پمپ آب خانگی برای آپارتمان

پمپ های آب ابزارهای بسیار متنوعی هستند که می توانند مشکلات گوناگونی را حل کرده و زندگی شما را راحت تر از آنچه تصور می کردید آسان کنند.

از پمپ های آب پاش برای چمن گرفته تا پمپ های چاه در خانه ، پمپ های زباله در محل کار ، پمپ های شناور در آب یا پمپ های آب برای پاکسازی سیل ، همه  ابزار مناسبی برای انتقال آب از یک مکان (زیرزمین) به دیگری (بیرون) هستند.

در این مقاله سعی داریم با بیان نکاتی مهم، شما را در انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان مسکونی تان، و یا برای مصارف دیگر، کمک کنیم.

انواع آبی که از طریق پمپ آب خانگی برای آپارتمان عبور می کند

برای انتخاب بهترین پمپ آب خانگی برای آپارتمان، مطابق با نیاز، باید نوع آبی را که با آن سروکار دارید مشخص کنید. 3 نوع اصلی در زیر مشخص شده است:

  1. آب تمیز، آب آشامیدنی است که به آن آب شرب نیز می گویند ، آبی است که برای نوشیدن یا استفاده برای تهیه غذا، بی خطر است. اغلب از منبع اصلی آب به منازل تأمین می شود. مطابق با استانداردهای AS4020
  2. خاکستری معمولاً آب حاصل از باران جمع آوری شده از پشت بام و همچنین فاضلاب قابل استفاده مجدد از ماشین لباسشویی ، دوش و سایر منابع است. Greywater نیاز به استفاده از آب اصلی برای آبیاری باغ ها یا چمن ها را جایگزین می کند و به طور بالقوه می تواند هزاران لیتر آب آشامیدنی را ذخیره کند.
  3. آب کثیف معمولاً آبی است که حاوی ذرات ریز است. برای آبیاری باغ ها یا چمنزارها استفاده می شود که می تواند هزاران لیتر آب آشامیدنی را ذخیره کند. شامل باران یا آب خاکستری است.

انتظاراتی که از پمپ آب خانگی برای آپارتمان می توان داشت، طبیعتا به گونه ای هستند که قابلیت پمپاژ حداقل این سه مدل آب را داشته باشند.

کاربرد پمپ آب خانگی

نکته مهمی که هنگام انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان و یا برای محل های دیگر، باید به آن توجه کرد ، کاربردی است که به آن نیاز دارید. انواع زیادی از پمپ های آب وجود دارد و همه آنها برای کاربردهای تخصصی ساخته شده اند. در ادامه برخی کاربردهای پرتکرار پمپ آب آورده شده است:

پمپ های آبگیری که آب تمیز را از جایی به مکان دیگر منتقل می کند
پمپ های سطل زباله برای جابجایی سریع مقدار زیادی آب کثیف
پمپ های قدرت برداشت (PTO) که توسط تراکتورها تغذیه می شوند
پمپ های کاربردی شناور برای کاربردهای مختلف حذف آب
پمپ های تقویت کننده برای افزایش فشار به وسایل آبی شما
پمپ های آب پاش برای آبیاری چمن ها ، باغ ها یا زمین های کشاورزی
پمپ های چاه برای سیستم های چاه کم عمق و عمیق در خانه ها
پمپ های آب مخصوص استخرها ، چشمه ها ، آبپاش ها ، روکش استخرها و موارد دیگر

پمپ آب خانگی برای آپارتمان معمولاً با برداشت آب باران استفاده می شود. اطلاعات بیشتر در این مورد را در قسمت برداشتن آب باران در زیر بخوانید.

سیستم های برداشت آب باران: این سیستم ها، جمع آوری و استفاده از آب باران را از پشت بام ها و سایر سطوح جامد در یک خانه امکان پذیر می کنند. استفاده از این منبع غنی به شما امکان کنترل کامل آب شخصی خود را می دهد و در عین حال وابستگی به آب اصلی را کاهش می دهد. یک مطالعه در سال 2014 توسط CSIRO نشان داد که 96 درصد از املاک، سیستم برداشت آب باران خود را مفید می دانند و به طور متوسط 42000 لیتر در سال جمع آوری می کنند. صرفه جویی در هزینه تنها بخش کوچکی از ارزش ارائه شده از طریق جمع آوری آب باران است ، زیرا بدون در نظر گرفتن کمبود یا محدودیت در منابع آب اصلی ، در استفاده از ذخایر آب باران سازگار با محیط زیست محدودیتی نخواهید داشت.

اندازه آپارتمانی که از پمپ آب خانگی استفاده می کند

چه آپارتمان یا منزل مسکونی از پمپ آب خانگی استفاده می کند؟ یک خانه تک طبقه نیازهای متفاوتی با یک خانه دو طبقه و آپارتمان های چند طبقه خواهد داشت.

خانه های کوچکتر احتمالاً از شیرهای آب کمتر استفاده می کنند و بنابراین نیازهای متفاوتی نسبت به ساختمان های بزرگتر دارند ، که به تعداد بیشتری شیر آب و ترکیبات مختلف آن مجهز هستند.

همچنین ، اگر نیاز به آبیاری یا آب پاشی فضای بیرون دارید ، هنگام در نظر گرفتن اندازه خانه برای انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان، باید این مورد را نیز لحاظ کنید.

حجم آب مورد نیاز در پمپ آب خانگی برای آپارتمان

برای درک حجم آب مورد نیاز در خانه ای که پمپ آب کار گذاشته می شود، باید تعداد شیرها یا خروجی ها را در داخل و خارج که احتمالاً به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرند ، مشخص کنید.

به خاطر داشته باشید که خروجی های مختلف دارای نرخ جریان متفاوتی خواهند بود.

برای محاسبه میزان جریان آب خانگی خود می توانید زمان لازم برای پر کردن یک سطل از هر شیر یا خروجی را اندازه گیری کنید. همچنین جدول زیر از AS/NZS 3500 – لوله کشی و زهکشی ملی استرالیا قسمت 1 – تامین آب وجود دارد.

نرخ جریان در وسایل یا لوازم خانگی

میزان جریان در وسایل ، لوازم خانگی ، شیرآلات ، شیرها و آب انبارها نباید کمتر از میزان جریان مشخص شده در زیر باشد.

حداکثر میزان جریان از دوش ، حوضچه و سینک آشپزخانه یا خروجی لباسشویی نباید از 9 لیتر در دقیقه تجاوز کند.

لوازم / دستگاهنرخ جریان (لیتر بر دقیقه)
توالت فرنگی6
حمام18
حوض6
اسپری شیر18
دوش6
سینک ظرفشویی(شیر استاندارد)7
سینک ظرفشویی(شیر هوادهی)6
وان لباسشویی7
ماشین لباسشویی12
سیستم آب گرم12
شیر لوله DN2018
شیر لوله DN1512

مطلب پیشنهادی : پمپ ضد اسید .

نوع پمپ آب

پمپ آب خانگی برای آپارتمان ، انواع مختلفی از جمله پمپ جت ، پمپ چند مرحله ای ، پمپ شناور و پمپ گردش دارد.

انواع پمپ آب خانگی برای آپارتمان

پمپ جت : مجهز به موتور الکتریکی است که پمپ پروانه/گریز از مرکز را شامل می شود و حرکت می دهد. پروانه آب را از طریق جت پمپ به حرکت درآورده و فشار آب را افزایش می دهد تا در مناطقی که نیاز به بالابری مکش زیاد است (به عنوان مثال خانه های دو طبقه یا چند طبقه) کمک کند.

پمپ جت چند مرحله ای : پمپ آب خانگی برای آپارتمان از مدل گریز از مرکز حاوی دو یا چند پروانه را پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای می نامند. پروانه ها ممکن است بر روی یک محور یا بر روی شفت های مختلف نصب شوند. برای فشارهای بیشتر در خروجی ، پروانه ها را می توان بصورت سری وصل کرد. برای خروجی جریان بالاتر ، پروانه ها را می توان به صورت موازی متصل کرد. پمپ های چند مرحله ای بی سر و صداتر هستند و برای کاربردهایی که نیاز به سر و صدای کم دارند ایده آل می باشند.

پمپ شناور: یک پمپ شناور دستگاهی است که دارای موتور محکم ست که به بدنه وصل است و کل مجموعه در مخزن یا گودال آب غوطه ور است. مزیت اصلی این نوع پمپ ها این است که از حفره پمپ جلوگیری می کند ، مشکلی که با اختلاف ارتفاع زیاد بین پمپ و سطح سیال همراه است. پمپ های شناور، مایع را به سطح فشار می دهند در حالی که پمپ های جت مجبور به کشیدن مایعات هستند. پمپ های شناور کارآمدتر از پمپ های جت هستند.

پمپ گردشی: پمپ گردشی نوعی پمپ مخصوص است که برای گردش آب گرم در مدار بسته در خانه یا آپارتمان استفاده می شود. آنها بسیار کارآمد هستند زیرا فقط برای غلبه بر اصطکاک یک سیستم لوله کشی داخلی ثابت ، مایع را در یک مدار بسته توزیع می کنند.

لوازم جانبی پمپ آب خانگی برای آپارتمان

لوازم جانبی زیادی وجود دارد که برای پمپ ها ارائه می شود تا آنها را مفیدتر و متنوع تر از همیشه کند. در اکثر پمپ های آبگیری به یک شلنگ تخلیه و یک شلنگ ورودی ، به طور بالقوه یک صافی مکش برای خارج نگه داشتن مواد جامد از پمپ نیاز دارید ، یا در شرایطی که از پمپ آب گاز برای پمپاژ زیرزمین استفاده می کنید ، به یک کیت شلنگ نیاز دارید. این به شما امکان می دهد پمپ را در خارج از منزل در حالی که از شلنگ مکش و صافی از راه دور استفاده می کنید قرار دهید.

در پمپ آب خانگی برای آپارتمان ، مانند پمپ های چاه ، پمپ های تقویت کننده و پمپ های جت ، ممکن است به شیرهای کنترل ، سوئیچ های شناور یا دزدگیر آب نیاز داشته باشید. یا ، ممکن است خودتان یک کیت چرخ جایگزین ، یک واحد قدرت هیدرولیک ، یک کیت پروپلور یا یک جعبه کنترل برای یک افزونه برقی را دوست داشته باشید. مهم نیست که برای پمپ آب خود به چه چیزی نیاز دارید ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.

پمپ آب برقی

پمپ آب با قدرت الکتریکی پمپ های آب برقی برای استفاده در محیط داخلی بسیار مناسب هستند. بیشتر آنها 120 ولت هستند و می توانند به پریز خانگی استاندارد متصل شوند. اگر نوع 230ولت را انتخاب می کنید ، مطمئن شوید که سیم برق را برای پشتیبانی از آن در اختیار دارید. اگرچه به اندازه مدل های مجهز به سوخت گاز قوی نیستند ، اما پمپ آب خانگی برای آپارتمان که برقی هستند نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند ، زیرا نگران تعویض روغن و سایر تعمیرات آن نخواهید بود. شما باید این ها را در طول سیم کشی از منبع الکتریکی کار کنید ، بنابراین اگر نیاز به پمپاژ موبایل دارید ، از مدل گاز سوز استفاده کنید.

پمپ آب گازی

پمپ آب خانگی برای آپارتمان، مجهز به گاز، معمولاً در محل کار و مزارع برای اهداف آبیاری یافت می شود. با استفاده از موتورهای قدرتمند ، این پمپ ها می توانند تا 750 گالن آب در دقیقه (GPM) حرکت کنند. در صورت نیاز به جابجایی آب زیاد ، مانند زیرزمین پر آب ، پمپ آبگیری با گاز دقیقاً همان چیزی است که شما نیاز دارید.

مهم: پمپ های گازسوز مونوکسید کربن تولید می کنند ، بنابراین در جستجو جهت انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان ، این پمپ نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

شرکت تکنو پمپاژ فروش و تعمیر انواع پمپ ها مانند : پمپ آب خانگی در تهران ، پمپ آب صنعتی ، الکتروگیربکس ، الکتروموتور ، پمپ اسید و پمپ دیافراگمی در تهران می باشد برای اطلاع از قیمت و مشاوره رایگان با شماره های : 02133954900 و 09124044792 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست